Hvis man skal på en messe eller til en konference med sit arbejde, er der meget forberedelse, der skal gøres. Heldigvis kan du i denne guide få nogle idéer til ting, du med fordel kan medbringe.

Gør standen klar

På messer og konferencer har mange deltagere en stand, som interesserede kan besøge, hvis de ønsker at vide mere om jeres firma . Her er det vigtigt at gøre reklame for virksomheden med forskellige ting som kuglepenne med virksomhedens navn, blyanter med tryk, slik, T-shirts, kasketter, eller hvad I ellers finder på.

Til selve eventet kan der være retningslinjer, der varierer fra sted til sted. Nogle konferencer og messer giver borde til de deltagende, men andre steder skal man selv have det med. Det bør altid undersøges, hvad man skal medbringe, hvis man gerne vil have en stand, så man ikke kommer uforberedt til messen.

En god pitch til dem, der kommer forbi jer

Hvis man har en stand, vil der med stor sandsynlig komme nogle interesserede forbi, og her kan man med fordel planlægge en stærk pitch, der kan fange og fastholde folks interesse. Her skal man være skarp til at formidle den værdi, organisationen kan tilbyde. Man kan derfor med fordel fortælle, hvad virksomheden kan hjælpe med, og hvorfor man skal vælge at blive kunde hos jeres firma.

Ting, der skaber kontakt

Målet for at være på messen kan variere, men ideelt set skal der skabes forbindelser til ens organisation, så man kan udvide virksomhedens netværk og få nogle nye kunder. Man kan med fordel skabe sine forbindelser digitalt, for eksempel ved at messens interesserede skriver sig op til en e-mail liste, eller du kan også bede dem om at følge jer på de sociale medier. Hvis I ønsker flere følgere, kan I med fordel uddele visitkort med relevant information om virksomheden, så interesserede nemmere kan finde jer på de sociale medier.

Hvis I vurderer, at en af gæsterne kunne være en særdeles vigtig samarbejdsmulighed, bør man altid sørge for at få et navn og telefonnummer, så man er sikker på at kunne finde personen igen, efter messen slutter. På denne måde vil det være langt lettere at starte et potentielt samarbejde.

Hav en plan for at få noget ud af dine resultater

Planen for ens deltagelse skal stemme overens med et højere mål. Tænk over, hvad messen skal bruges til, og forbered så jeres deltagelse skridt for skridt, så I får den bedst mulige oplevelse til eventet.